donderdag 20 augustus 2009

Long time, no see




Oké, ik heb duidelijk de afgelopen week m'n blog verwaarloosd. Maarrr geef me is ongelijk, het was heel de week 'ik-ga-in-de-tuin-mijn-stapel-tijdschriften-doorwerken-in-het-zonnetje-weer'. Yeah, ik ben nu ruim een week terug uit Tenerife, en het voelt eerlijk gezegd alsof ik al weken terug ben en tegelijkertijd ook weer alsof ik gisteren terug gekomen ben. Wat ik in de tussentijd gedaan heb, heb- en kan- je volgen via m'n twitter. Cool he? Nee, ik haat twitter eigenlijk, maar goed ik ben cool en doe mee. I guess.

Na zelf mijn tweets en wie-wat-waars opgezocht te hebben, weet ik weer wat ik de afgelopen week (op het lezen van magazines on my lazy ass in the sunshine na) gedaan heb. Woensdag ben ik naar Nederland - Engeland geweest, in 020 en in het lelijke stadion (ja, ik ben en blijf een rotterdammer, al HAAT ik amsterdam niet echt meer, de periode vol hormonen die bij het horen van het woord amsterdam haatneigingen naar boven haalden is voorbij, al ben en blijf ik geen fan van de stad en hun voetbalclub, niet bij naam te noemen). Eerlijk is eerlijk, ik heb vorig jaar (of is het al twee jaar geleden?) bij het concert van Justin Timberlake in het zelfde stadion op de stoeltjes de letters F E Y E N O O R D gekrast. Hihi, heel kinderachtig, maar geloof me het geeft een bevredigend gevoel om te doen. Anywayyyy, ik ben dus naar Nederland - Engeland geweest en het was leuk! Ik ging er heen met enkel een oranje armband/hawaiislinger om m'n arm en werd vrolijk volgehangen en aan het eind van de avond ging ik terug met hoed en boa. Ik weet niet wat het was die dag, maar het leek alsof alle mannen aan mn lip hingen en nee, ik maak geen grap. Al vanaf het begin toen ik leuk deed en leuke foto's ging maken en er om moest lachen, stond er al een groepje mannen/jongens van diep in de 20 te lachen. Faka? Why? Waarom? Ze bleven staren en praten. LEAVE ME ALONE. Later kwamen er twee engelse mannen op mij en m'n zusje af met de openingszin 'I like dutch women.' Waarop ik antwoordde "Well, we're half english." Ghehe, daar stond die van te kijken. Anyway ik had zijn oranje boa gewonnen en mocht hem houden. Roel won (wanneer wint hij iets níét??) een oranje hoed voor me en nadat m'n vader en roel zich vol hadden gegooid met biertjes in het café (ik was de bob) gingen we het stadion in. Hahaha en op zulke momenten hou ik van Nederlanders. We zijn een vreemd volk. Zingen, gillen, een penalty-nemende leeuw en een stadion vol oranje. I love it. Wat ik nog meer liefde (is dat een woord?) was de aanwezigheid van één van 's werelds lekkerste, op patrick na dan (hehe), genaamd David Beckham. 45 minuten lang heb ik hem liefdevol aangestaard. Ik wou hem meenemen!!!! Tot zover het nederland - engeland gebeuren. Rond half 12 reed ik met de rover in een uur naar huis en we survived.

Zondag hebben we een 'één-grote-familie-dag' gehouden in de tuin en het was errûg gezellig. We hebben cadeaus uitgepakt (ashly was jarig), in vriendinnenboekjes geschreven, met van die kraaltjes die je vervolgens moet strijken figuurtjes gemaakt, ik heb in de landrover van roel gereden (iedereen in bolnes keek van wat doet zo'n klein meisje in zo'n grote auto) en i loved it, patatjes gegeten, gevoetbald, met water gegooid, dr bibber gespeeld en leren lezen en schrijven. Een echt kinderfeestje vol pret dus! En dat allen inclusief de zon. I loved it.

De volgende dag ging ik met Patrick naar Blijdorp. Het was leeeeuk. We hebben erg veel gelopen, want we waren er heel de dag, meegebrachte koekjes gesnacked, tijgers bekeken die konijnen opvreten, veel dieren gezien (goh) en bokito natuurlijk ook. Om het af te sluiten, zijn we bij KFC gaan eten. Wat een herinneringen.

En gister heb ik een avondje geBBQed bij Patrick. Het was lekkerrrr en gezellig en we vielen allebei om 23 uur in slaap. We worden oud!

Anyway, ik zal vast nog meer hebben gedaan deze week, maar dit is wat me bijgebleven is. Ik begon deze blog te schrijven, omdat het zou gaan stormen, maar na een paar regendruppels en wat dreigende windstoten is het nu opvallend droog. Dus kan ik tóch gaan sporten, i guess? Ik wil tae bo-en vanavond, ik heb er echt zin in! Of in ieder geval weer lekker te sporten en m'n conditie op te krikken. En over goede gewoontes gesproken, ik bedenk me opeens dat er nog een heerlijke perzik op me staat te wachten in de keuken. YESSS, je kan me niet blijer maken.

Kortom, op naar m'n perzik en op naar de sportschool (mits de storm op komt zetten en mijn geweldig goede voornemen wegneemt)

Kusjes en liefs,
De Sjem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten